Warhammer 40000: Dawn of War ikon

Warhammer 40000: Dawn of War


Eski ile Yeninin Savaşı

Warhammer 40000: Dawn of War’ın o gönüllerimize taht kuran demosu yayınlandıktan sonra nihayet oyun piyasaya sürülmüştü. Aslında oyun camiasında espri konusu olan “oyunun sinematiği Paris ise kendisi Yozgat’tır” esprisi aslında pek çok oyun için geçerli. Yani oyunun bize sunulan sinematiği ile oyunda sunulan görsellik arasında çoğu kez uçurumlar yaşanır. Ama bu uçurum Warhammer 40000: Dawn of War için geçerli değil. Oyun geliştirilmiş üç boyutlu teknolojisi ve grafikleri ile 41 kere maşallah dedirtiyor. Zaten yaklaşık 10 milyon kopya satmış olması da ne kadar başarılı olduğunu kanıtlar nitelikte. Müzik piyasasında beş para etmez içerikten yoksun albümler milyonlarca satabilir, izlemeye tahammül edemeyeceğiniz filmler gişeleri kırıp geçirebilir fakat oyun dünyasında içeriği boş hiçbir oyunun böyle bir başarıya ulaşması mümkün değil. Çünkü oyun dünyası; gerçeklik, içerik ve kalite bekler hem de bunları aynı anda bekler ki bu da oyun dünyasında çok satan oyunlar neden kalitelidir sorusunu açıklamaya yeter de artar bile.

Savaş stratejisi ve hız üzerine kurulu bu oyun sadece klasik bir RPG oyunu değil aynı zamanda bir FPS oyunu olma özelliğine sahip, eğlence içerisinde eğlence. Hem kılıç hem de tank ile savaş meydanlarında boy gösterdiğiniz bu oyuna eski ile yeninin savaşı da diyebilirsiniz. Ya da bir taş ile iki kuş. Oyunun tasarımını Jay Wilson ve Jeffrey Nicholas Brown gibi isimlerin de içerisinde bulunduğu kalabalık bir tasarım ekibi yapmış. Bu da oyuna oldukça pozitif olarak yansımış durumda.

Oyun temel olarak dört ırkın amansız savaşını konu ediniyor. Bu ırklara en temel özellikleri ile değinecek olursak şöyle bir sıralama yapabiliriz;
Orcs: Orcs ya da Orklar, Yüzüklerin Efendisi’nden ilham alınarak geliştirilmiş olan bir ırk. Orklar, filmde olduğu gibi oyunda da tam bir yıkım ve katliam makinesi. Oyunda her ırkın kendine has bir özelliği ya da özellikleri var, bu da oyundaki doğru stratejiyi belirlemek için size ipucu veriyor. Orklarınki ise savaşmak ve savaşmak. Çok güçlü bir saldırı gücü olan Orklar ayrıca stratejik savunma noktalarında da oldukça başarılılar. Orc savunmalarını geçip binalarını yıkmak oldukça zor. Çünkü bu önemli noktaların üzerinde Goblin adlı Orc ırkına mensup koruyucu melez bir yaratık var. Peki, bu kadar teferruatın bir de zayıf noktası yok mu diye soracak olursanız “var”. Çağ atlamak için diğer ırklara normal kaynakları tamamlamak yeterli geliyorken Orclar için ayrıca “Wraaagh” ismi verilen özel binalarının da sayılarının tamamlanması gerekiyor.

Diğer bir ırkımız ise Space Marines. Space Marines, genetiği değiştirilmiş insanüstü seçkin askerlerin oluşturduğu bir ırk. Space Marinesler, Orklara nazaran çok daha akıllıca davranıyorlar ve teknolojiden daha iyi yararlanmasını biliyorlar. Biyolojik olarak değişime uğramış olan bu insansılar ömürleri boyunca üstün bir taktiksel askeri yeteneğe sahip oluyorlar. Orclar kaba gücü temsil ediyorsa, Space Marines için de saf aklı ve yeteneği temsil ediyor diyebiliriz.

Eldar ırkı ise insanoğlu gezegene ayak basmadan önce milyonlarca yıl gezegende hüküm sürdü, keşfetti ve tecrübe kazandı. Psişik yeteneklerine rağmen ile savaş konusunda pasif duran bu ırk yüksek bir büyü gücüne, hıza ve çevikliğe sahip. Bu özelliği ile de oyunda üretim konusundaki en iyi ırk olmayı başarıyor. Bir nevi Yüzüklerin Efendisi’nin “Elf”leri diyebiliriz.

Son ırk olarak Forces of Caos ırkı ise on bin yıl evvel insanlık görevlerini terk edip lanetlenmiş bir ırk. Yapısı ve üretimi itibari ile insanlara benzeyen bu ırk, her bir yapı inşa ettiğinde yapının etrafından lanetli bir irin akıyor. Bu irin düşmanın moralini düşürürken kendi askerlerinin de moralini yükseltiyor.

2004 yılında piyasaya çıkan Warhammer 40000: Dawn of War için senaryo ve ayrıntılar konusunda oldukça ayrıntılı çalışıldığı görülüyor. Oyun hem görsel hem de ses tekniği açısından gayet başarılı ve oyun zevki de bir o kadar yüksek. Warhammer 40000: Dawn of War, aksiyon ve RPG severlere gönül rahatlığıyla önerebileceğimiz bir oyun.

En son Nis 23, 2021 tarihinde güncellenmiştir.

Warhammer 40000: Dawn of War Minimum Sistem Gereksinimleri
İşletim Sistemi : Windows 2000/XP
İşlemci : 2.0 GHz Intel Pentium IV, AMD Athlon XP veya eşdeğeri
Ram : 512 MB
Harddisk Alanı : 5.1 GB
Ekran Kartı : 64 MB
DirectX : DirectX 9.0b
Artıları
  • Irklar ve görevler muhteşem
  • Multiplayer modu da çok heyecanlı
  • MOBA etkileri zekice kullanılmış
Eksileri
  • Yapay zeka bazen sapıtabiliyor
  • Görev dizaynı çok sıradan gelebilir

Warhammer 40000: Dawn of War Tanıtım Videosu

Warhammer 40000: Dawn of War oyunundan görüntüler ve oyunun tanıtım videosu

Warhammer 40000: Dawn of War YAPILAN YORUMLAR