Bir Uzay Stratejisi
1998 yılında Blizzard Entertainment tarafından piyasaya sürülen ve Real Time Strategy – RTS yani Gerçek Zamanlı Strateji oyunu olan StarCraft, aradan geçen onca seneye rağmen hala strateji oyuncularının ilgi odağı olmayı başarıyor. Hatta öyle ki Blizzard firması, 1998 – 2007 yılları arasında StarCraft oyununun Brood War genişletme paketiyle birlikte 12 milyon kopya satıldığını açıklamıştır. Bu da oyunun ne kadar büyük bir hayran kitlesi olduğunu gözler önüne seriyor.
StarCraft çok oyunculu bir sistem tabanında geliştirilmiş olsa da tek oyuncu modülünü de barındırıyor ve böylece bilgisayara karşı da oynama şansınız bulunuyor. Hikaye olarak üç ırkın uzaydaki savaşını anlatan StarCraft’ın meşhur üç ırkı ise şunlar; kadim insan ırkının uzaydaki temsilcisi olan Terranlar, uzayda yaratılmış bir ırk olan Protosslar ve şekillerine baktığınızda sürüngenleri anımsatan Zergler. Oyun içerisinde bu üç ırktan birini tercih edebilirsiniz. Diğer oyunların aksine bu oyunda bir ırkın başka bir ırka üstünlüğü yok. Yani Terranlar’ın Protosslar’a üstünlüğü yoktur, üstünlük ancak zekadadır mantalitesi geçerli.
Oyun Windows, Mac OS ve Nintendo 64 platformlarında oynanabiliyor. Oyunda ırkınızı kaza, bela ve her türlü musibetten korumak için ordularınızdan üniteleri oluşturmanız gerekiyor. Bu üniteler çeşitlendirilebiliyor ve her ünitenin kendine has bir özelliği oluyor. İşin güzel yanı StarCraft asla klasik mantığa dayalı çalışmıyor; sadece tek tip bir üniteden oluşan ordunuzla bir savaşı kazanmanız mümkün olmuyor. Yani Age of serisindeki gibi, en güçlü atlı süvari, hadi tüm orduyu atlı süvariden oluşturayım gibi bir mantık burada sökmüyor ki bu da olaya fantastik boyutta bir gerçeklik ve zevk katmış. Ayrıca oyunda 200’den fazla ünite kurmanıza izin verilmiyor. Hadi şu kadar malzemem var ha bire ünite kurayım da Allah ne verdiyse yardırayım diyemiyorsunuz. Bu gelişmiş strateji mantığı da sanırım neden StarCraft’ın 12 milyon kopya sattığını açıklıyordur.
Tabi oyunda görsel anlamda bir gerçekçiliğe ihtiyaç duyulmadığından ve oyunun çıktığı yıllardaki teknolojiden yola çıkarsak oyun grafikleri günümüze göre öyle ahım şahım bir kalite sunmuyor. Ama bu oyunu eksik, sıkıcı ve oynanamaz hale getirmiyor. Aksine sistematik bir mantık ve zeka üzerine kurulu bir oyun olduğundan, daha çok zamana karşı yarışmaya çalışıyor ve grafiklere o kadar da dikkat etmiyorsunuz.
Oyunda her ırkın kendine has görevleri var. Yani bir ırkı tipine cinsine bakıp diğerleriyle aynı görevleri yapayım demiyorsunuz. Yapımcılar her ırkın özelliklerine göre zorluk derecesi kolaydan zora doğru artan bir görev listesi yerleştirmişler ki bu da oyunu tadından yenmez hale getiriyor. Özellikle Kore’de çok fazla hayranı olan bu oyun için RTS tarzı oyun seven arkadaşlarımıza diyoruz ki ; StarCraft’ı kaçırmayın, üzülürsünüz.
Imagine Earth yabancı bir gezegene hayat götürüp bu gezegende kolonileşmeye çalıştığınız gerçek zamanlı bir strateji oyunudur. Oyunu duymayan veya henüz oynamayanlar […]
K-D Lab tarafından geliştirilen ve CodeMasters tarafından yayınlanan Perimeter gerçek zamanlı strateji türünde bir oyun. Gerçek zamanlı strateji oyunlarında genel olarak […]
XCOM 2, serinin ilk oyunu olan XCOM: Enemy Unknown oyununun devamı niteliğinde olan sıra tabanlı strateji oyunudur. 2012 yapımı olan XCOM: […]
Oyunun konusu uzayda geçerken bir yandan da nasıl Nazilerle ilgili oluyor anlamadık ama yine de oyuna biraz değinelim, oyunda Nazilerin istilasına […]